Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Kristina Johansson - 18 januari 2011 12:56

Det finns många katter som har det svårt och som det slutar illa för. Tack vare de katthem som finns så är det i alla fall några som får hjälp. Läste följande solskenshistoria (vilken tur dessa två katter har haft som fått ett så bra hem!):

http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=view&id=234&Itemid=1


Man blir ju lite gladare när man läser om sådant! :)

Av Kristina Johansson - 18 januari 2011 09:47

Att kela med djur gör att vi mår bättre. Värt att påminnas om tycker jag. Läs denna intressanta artikel (hoppas att länken fungerar):

http://www.doktorn.com/story.asp?storyID=2342


Funderade idag på om det inte är en lättare släng av bihåleinflammation som jag åkt på. Känner mig täppt, har ett tryck över näsan och ögonen, huvudvärk och känner mig trött och hängig. Typiska symptom. Både min ex sambo och en tidigare arbetskamrat till mig fick bihåleinflammation när de blev utsatta för stark stress. På ingen av dom kunde man till en början se att de var sjuka, för det är inte alltid så att man är jätteförkyld eller hostar när man har bihåleinflammation.  För min del har jag även ont i halsen och upp mot öronen.


Nåja, det blir väl bättre bara jag kelar tillräckligt mycket med min gosiga katt! :)


Skapa flashcards