Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Kristina Johansson - 23 februari 2011 22:01

Idag har jag och barnen ägnat oss lite åt förberedelser för Alexanders kalas. Vi har gjort stommen till vulkanen. Både vulkanen (som ska få ett utbrott) och dinosaurieäggen (som barnen ska få godis i) tänkte vi göra med papier maché.

Vi har skrivit ut dinosauriespår som vi hittate på en sida på internet. Dessa ska vi förstora till naturlig storlek (behövs flera papper!) och sätta fast på golvet så barnen får se hur stora de är. Det största är 70 cm!


Barnen fick färglägga olika sorts dinosaurier som vi också hittade på samma internet-sida. Vi kom fram till att ingen egentligen vet vilka färger de hade, så barnen fick välja själva och det blev väldigt färggranna och fina dinosar! :) Längst ner på teckningarna finns en ruta där man skulle skriva fakta om varje dinosaurie. Men Bea kom på att vi där kan skriva ledtrådar till hur kalasdeltagarna ska hitta dinosarieäggen! Bra idé tycker jag!


Ska berätta mer om detta när vi kommit lite längre med pysslet.




Av Kristina Johansson - 23 februari 2011 21:51

Nu har kaninburen kommit som jag har beställt! Stor och rejäl med ett litet hus som kaninerna kan gå in i och en hörnhylla som de kan hoppa upp på. Än så länge verkar de trivas! Sesam var den förste att inspektera buren och såg rätt cool ut där han låg nere i halmen! Nu står buren i samma rum som jag sover. Hoppas det går bra och att jag inte blir alltför störd av ljuden. Om det inte går får de flytta tillbaka till tvättstugan. Det som ska bli otroligt skönt är att jag nu kan gå obehindrat in och ut till tvättstugan. Gick inte tidigare då Sesam alltid följde med och hoppade in till kaninerna och började busa med dom. Så buren kommer att vara värd sitt pris. Även om jag just nu inte har en aning om hur jag ska kunna betala den :-(


I morgon ska jag ta ett kort på den.

Skapa flashcards