Alla inlägg under mars 2011

Av Kristina Johansson - 8 mars 2011 09:59

Goddagens!


Har en energisk sibir-kille här nu! Han håller väl på att bli könsmogen antar jag. Han verkar väldigt uttråkad och jag funderar på om jag skulle ta och gå ut med honom i sele. Har inte vågat det, är rädd för att han kommer att sitta och jama och vilja gå ut sen i fortsättningen. Det blir väl så att jag får ta ut honom en stund varje dag i så fall. Eller vad tror ni som läser det här?


Känns som det är svårt att tillgodose hans aktivitetsbehov just nu. Tips på aktiveringsleksaker tar jag gärna emot också.


Han lyckas ibland smita upp på markplan om jag slarvat med att stänga ordentligt. I går möttes jag av honom vid ytterdörren när jag kom hem! Han har lyckats smita upp så många gånger nu, så nu känner han igen miljön där uppe. Om han hör oss däruppe gör han allt för att komma upp till oss!


Känns som han börjat lägga på sig lite mer nu också, eller är det bara päls? Han har inte ökat så jättemycket i vikt, men han ser liksom kraftigare ut tycker jag.Jag ger honom så mycket mat som han vill ha. Han äter mest Royal Canins torrfoder. Morgon och kväll får han lite blötfoder, men det är inga stora mängder han äter av det. Jag ger honom ett par teskedar och ibland lämnar han lite av det.

Av Kristina Johansson - 2 mars 2011 21:55

Tog några bilder på Sesam när han var i tvättmaskinen. Han gillade speciellt när jag snurrade på trumman när han satt däri :)


          

Klicka på bilderna för större format.

Skapa flashcards