Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Första rapporten från nya bostaden

Av Kristina Johansson - 4 juni 2011 23:20

Nu är jag på plats i nya lägenheten och det börjar så smått komma i ordning. Men det är ett antal vändor kvar innan jag hämtat allt. Ett skåp var för stort för att få uppför trappan här så det står nu nere i hallen i väntan på att jag ska komma på hur jag ska lösa problemet!


Jag prioriterar att få i ordning barnens rum. De har varit på landet med sin pappa under själva flytten, men i morgon kommer de för att inspektera :) Det blir en tur till Ikea imorgon igen (för vilken gång i ordningen?) för att fixa det sista till deras rum.


Sesam var lite orolig till en början, men nu har han vant sig. Men i går natt blev han rastlös och gick omkring och skrek. Till slut ställde jag in toalettlåda, mat och vatten i barnens rum och stängde in honom där. Då blev han tyst! Det var likadant när vi bodde i huset, då fick jag stänga in honom i tvättstugan för att han skulle bli lugn. Det verkar funka med att han får ett begränsat utrymme. Vi får se hur länge jag orkar hålla honom fertil. Jag får försöka hitta på sätt att få honom lugn.


Jag har skruvat ihop möbler för glatta livet! Ett köksbord, fyra stolar, en fåtölj, en sängstomme, en byrå, ett skrivbord, en tv-bänk och delvis en våningsäng (tack Linda och Fredrik som hjälpte till!). Kommer nog bli en möbel till att skruva ihop men den får vänta lite känner jag...


Man glömmer ju hur jobbigt det är att flytta. Ska blir skönt när allt är på plats. Men då är det väl dags att flytta igen ...      







 
 
Margita

Margita

5 juni 2011 14:54

oj oj oj, jag blir imponerad! Jag har flyttat några gånger i mitt liv och vet att det är hur mycket som helst att göra! Tur att man glömmer mellan gångerna! :) Nu är du väl expert på att sätta ihop möbler antar jag!
Lilla Sesam, hoppas han orkar vara "snäll" tills Agnes kan träffa honom, men går det inte så går det inte! Jobbigt att ha en skrikande katt! ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

Kristina Johansson

6 juni 2011 09:57

Ja, man undrar ju hur mycket det hörs inne hos grannarna! Hoppas de inte blir störda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina Johansson - 30 juni 2012 15:30

Tänkte lägga in lite bilder på de växter jag har planterat på min lilla balkong. Först ut blir en bild på Alchymist-rosen som nu börjar slå ut. Det var min dotter som absolut skulle ha denna när vi var i handelsträdgården och hon var så enträgen...

Av Kristina Johansson - 9 juni 2012 19:46

Fullt upp har det varit på sistone, finns ingen tid över för att blogga inte! Nu har jag i alla fall taigt lite nya foton på Abbe. Han har blivit 10 månader nu. Bilderna är tagna nu ikväll.    (De små bilderna blir större om man klickar på dom)...

Av Kristina Johansson - 17 maj 2012 16:54

... är Sesams och Chanels kattungar nu! Vi var och tittade på dom idag. Chanels uppfödare är ju även hamsteruppfödare så vi fick även kolla in alla små söta dvärghamsterungar :)   Här är några bilder på kattungarna (det blev flest bilder på Gasto...

Av Kristina Johansson - 2 maj 2012 11:44

Lite uppdatering av läget kommer här.   Har haft mycket att göra de senaste veckorna eftersom det varit deklarationstider. Nu är de flesta deklarationer klara och de jag har kvar är sådana som har anstånd. Innebär också att det blir mindre jobb f...

Av Kristina Johansson - 28 mars 2012 08:27

Nu har Sesam vant sig vid att vara utekatt och är inte ute lika länge som förut. Nyhetens behag verkar ha gått över. Han får vara inne på natten. Tidigt på morgonen vill han inte gå ut, inte ens om jag och Abbe går ut. Då sitter han i fönstret och ti...

Skapa flashcards