Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Kristina Johansson - 7 oktober 2011 10:33

Abbe är en härlig liten kille och hittills har allt gått väldigt bra.


Han har genom att observera oss kommit på var man utför sina behov någonstans - nämligen på toaletten! Ja, det blir ju för hans del på golvet bredvid toaletten, så där har vi fått lägga tidningar. Men det är jättebra att han har ett valt ett ställe istället för att kissa överallt. Det innebär att om jag är lite vaksam och ser att han är på väg in i badrummet så kan jag springa ut med honom direkt.


I går kväll tänkte jag att jag skulle ta ut honom en sista gång, men då hade han somnat så gott i sin korg nedanför Beas säng så jag hade inte hjärta att väcka honom! Se här:


  (Det var mörkt i rummet men blixten gör att det ser ljust ut.)


Abbe vågar nu gå fram till Sesam och nosa på honom. I början var han klok nog att inte gå närmare än en halv meter! Abbe är uppväxt med katt så han kanske visste att man inte ska vara för framfusig med katter :) Idag har han gjort några försök att få i gång Sesam och leka, men det har inte lyckats ännu, hi hi!

I går kväll låg Abbe i mitt knä i fåtöljen. Då kom Sesam och hoppade upp som han brukar. Men när han såg att det redan var upptaget hoppade han förnärmat ner och vankade iväg. De får väl turas om med favoritplatsen!!    


I morse var han med på dagis-lämning och de barn (och vuxna) som kom samtidigt med oss tyckte förstås att Abbe var såå söt!!


Ovido - Quiz & Flashcards