Alla inlägg den 7 november 2011

Av Kristina Johansson - 7 november 2011 21:25

Idag är Abbe exakt 3 månader gammal och han har bott hos oss i en hel månad!  


Jag försökte ta några foton idag - MEN INTE ETT ENDA BLEV BRA! :(

Så jag gör nytt försök imorgon.


Vi har varit en tur till brukshundsklubben idag och han fick bekanta sig lite med några agilityhinder; en vippbräda och en spång av något slag (vet inte vad den kallas).  Han fick prova dessa och det tyckte han var riktigt skoj! Det var inte meningen att han skulle springa över hela vippbrädan utan endast ta några steg upp (jag la godisbitar på den), men innan jag visste ordet av sprang han över till andra sidan så att den sjönk ner där. Oj då! verkade han tänka men verkade mest tycka att det var kul! För säkerhets skulll fick han göra den en gång till när jag var med och hjälpte till att sänka den långsamt. Ska bli så kul när han blir vuxen och vi kan träna agility på riktigt  

Det som är bra med brukshundsklubben i Kallebäck är att där finns en skjutbana precis bredvid så när man är där så får hunden automatiskt skott-träning också.


Jag gjorde ett försök att mäta honom idag men det var minsann inte lätt     Fick det till att han möjligtvis kan vara 32 cm men det känns ganska osäkert. Jag tror inte att han är mer än det i alla fall.


Förhoppningsvis får jag till någon bild imorgon som jag kan lägga in.

Ovido - Quiz & Flashcards