Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Liten blir större ...

Av Kristina Johansson - 8 november 2011 18:12

Oj, vad han har växt lille Abbe! Undrar hur stor han ska bli! Helst inte mer än 42 cm. Varför då? Jo, för om han ska tävla i agility någon gång så går det en gräns vid 43 cm. Är hunden mer än 43 cm får den tävla i large-gruppen med de stora hundarna istället för i medium-gruppen. Om det nu skulle bli så att Bea vill tävla med honom i framtiden :)


Här kan ni se skillnaden på när han var 5 veckor och nu när han är 3 månader:

   

Det är ju ofrånkomligt så att de är som sötast vid 5-6 veckors ålder!!





 
 
Caroline G-A

Caroline G-A

9 november 2011 14:56

Han blir ju bara finare och finare <3
En riktig godbit:)

Caroline

http://www.carolands.se

Kristina Johansson

9 november 2011 22:07

Ja han är fin! Ska bli kul att se hur han blir när han får vuxenpälsen!

 
Caroline G-A

Caroline G-A

9 november 2011 15:01

Glömde ju.. ca 32 cm kan nog stämma ganska bra, han var 25 cm vid 8 veckor. Och då landar han på ca 42 cm. Man brukar mäta vid 3 månader och lägga till 10 cm för att få fram ungefärlig vuxenhöjd.
Vid 4 månader lägger man till 6 cm.
Caroline

http://www.carolands.se

Kristina Johansson

9 november 2011 22:06

Ja, jag hittade också den formeln. Hoppas den stämmer, blir precis lagom med 42 cm! :-)

 
Margita

Margita

9 november 2011 19:35

Börjar bli stora killen! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Kristina Johansson

9 november 2011 22:07

Jajamänsan, växer så det knakar! :D

 
Ingen bild

Helen

21 november 2011 08:57

Hej!
Hittade hit från sheltie i focus.
Grattis till din fina stora kille.Har själv en sheltie hane på hela 47cm 13.5 år och en normal hane på 38cm 7 år och min lille på 10 månader snart, som är 42cm.

Angående agility så kommer det nya regler from 1/1-2012 och det ryktas om att dem kommer att ändra medium upp till 45cm om jag inte har helt fel nu.Jag slutade tävla med min äldre hund,när han var 9år pga att han fick hoppa så högt i large klassen,om dem maxade hopphinderna så fick han hoppa hela 65cm och det var inte ok enligt mig.Lycka till med er vovve!
Hälsningar Helen

Kristina Johansson

21 november 2011 14:00

Kul att du tittade in i bloggen och tack för informationen! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina Johansson - 30 juni 2012 15:30

Tänkte lägga in lite bilder på de växter jag har planterat på min lilla balkong. Först ut blir en bild på Alchymist-rosen som nu börjar slå ut. Det var min dotter som absolut skulle ha denna när vi var i handelsträdgården och hon var så enträgen...

Av Kristina Johansson - 9 juni 2012 19:46

Fullt upp har det varit på sistone, finns ingen tid över för att blogga inte! Nu har jag i alla fall taigt lite nya foton på Abbe. Han har blivit 10 månader nu. Bilderna är tagna nu ikväll.    (De små bilderna blir större om man klickar på dom)...

Av Kristina Johansson - 17 maj 2012 16:54

... är Sesams och Chanels kattungar nu! Vi var och tittade på dom idag. Chanels uppfödare är ju även hamsteruppfödare så vi fick även kolla in alla små söta dvärghamsterungar :)   Här är några bilder på kattungarna (det blev flest bilder på Gasto...

Av Kristina Johansson - 2 maj 2012 11:44

Lite uppdatering av läget kommer här.   Har haft mycket att göra de senaste veckorna eftersom det varit deklarationstider. Nu är de flesta deklarationer klara och de jag har kvar är sådana som har anstånd. Innebär också att det blir mindre jobb f...

Av Kristina Johansson - 28 mars 2012 08:27

Nu har Sesam vant sig vid att vara utekatt och är inte ute lika länge som förut. Nyhetens behag verkar ha gått över. Han får vara inne på natten. Tidigt på morgonen vill han inte gå ut, inte ens om jag och Abbe går ut. Då sitter han i fönstret och ti...

Skapa flashcards