Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Kristina Johansson - 11 januari 2012 20:02

Fick den här bloggutmaningen av Margita :-)


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Då var det 2002, måste tänka.. Jag var 35 år, bodde i Sävedalen och hade en Belgisk vallhund som hette Bellie. Var tillsammans med Martin antar jag, men tror inte vi bodde ihop just då. Jobbade som ekonom på ett företag inne i centrala Göteborg.


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Hade nyligen separerat, sagt upp mig från mitt jobb och hade drabbats av utmattningsdepression. Var i tvist med mitt ex. angående barnens boende. Jag hade fortfarande inte hittat något eget boende utan bodde i källarvåningen i vårt gemensamma hus. Hade köpt Sesam, min sibiriska katt. Han var bara kattunge då!


3) FEM SNACKS DU GILLAR

Chips, Pop Corn, Ostbågar, Jordnötsringar, Nötter


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL

Är inte riktigt säker på om jag kan hela texten till någon, men det skulle vara några barnsånger i så fall   


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR

Köpa hus med trädgård
Ägna mig åt hundar

Köpa häst(ar)

Dela med mig till mina släktingar
Beror ju på hur många miljoner det är förstås, om det är väldigt många skulle det bli en del över och jag skulle helt enkelt leva gott och slippa oroa mig för hur pengarna ska räcka till den här månaden!!


6) FEM DÅLIGA VANOR

Tränar för lite

Umgås för lite med andra människor

Har alldeles för dåligt självförtroende och för dålig självbild

Biter på naglarna

Dricker O'boy varje dag


7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA

Hålla på med djur

Träna med min hund

Påta i trädgården

Promenera i skogen

Inreda mitt hem


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA

Päls (gjord av äkta päls)

Kort-kort kjol

Saker av dålig kvalité (skräp) har jag svårt för att köpa (finns förstås undantag)

Knallrött läppstift

Stora vida kjolar

 9) FEM FAVORITLEKSAKER
Datorn
TV:n
Böcker
Klickern och andra träningsgrejer för hund
Min katt, min hund och mina kaniner!


10) NÅGRA PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Har inte så många bloggvänner, men jag skickar den till Emelie
Har en Facebookvän som heter Birgitta som bloggar - Birgitta du kan få den här utmaningen om du läser detta!

Skapa flashcards