Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Kristina Johansson - 7 mars 2012 19:19

Tidigt i morse åkte jag in med Abbe till Västra Djursjukhuset för att få hans två kvarvarande mjölktänder utdragna. Fick lämna honom där och det gick bra. Han följde med veternären bort genom korridoren utan problem.

Hann bara hem och dricka en kopp kaffe och jobba i 20 minuter så ringde de. Då var det redan klart och Abbe tyckte tydligen inte att det var något vidare att vara där utan ville hem! Bara att vända tillbaka igen. Kunde ju ha väntat där om jag vetat att det skulle gå såpass snabbt.


Eftersom de fick söva Abbe var det en trött hund jag fick hem. Han har varit väldigt trött hela dagen och inte sig lik alls. Dessutom väldigt lös i magen. Vet inte om det beror på att han fått dropp. 

När jag kom dit kom han direkt och hoppade upp i min famn (han är ju fortfarande en knähund!) :-)
Fick instruktioner om tandborstning (jodå, det ska göras på hundar också!). Får väl se om jag kan få någon rutin på det. Inget fel med hans bett i alla fall och det var ju skönt.


Nu väntar jag bara på att Abbe ska bli sitt vanliga jag igen!

Precis idag är han 7 månader och det är dags att lägga in nya bilder i bloggen. Men det får vänta tills han är lite piggare!

Ovido - Quiz & Flashcards