Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Kristina Johansson - 2 maj 2012 11:44

Lite uppdatering av läget kommer här.


Har haft mycket att göra de senaste veckorna eftersom det varit deklarationstider. Nu är de flesta deklarationer klara och de jag har kvar är sådana som har anstånd. Innebär också att det blir mindre jobb framöver så det som gäller nu är att vara ute och nätverka så mycket som möjligt för att hitta nya kunder.


Eftersom jag inte kan leva på mitt företag ännu så kommer jag att jobba halvtid inom hemtjänsten i sommar. Det blir något helt nytt! Har aldrig jobbat inom vård & omsorg tidigare. Men det ska bli riktigt kul att prova på något annat. Så får jag se hur läget är till hösten. Blir bara en ledig vecka i sommar och då blir det en tur upp till Värmland.


Vädret har ju varit helt underbart nu ett par dagar. Efter ett par timmars bokföring idag gick jag ut och satte mig i solen en stund. Har helt underbara träd utanför med en massa rosa blommor (någon form av japanska körsbärsträd?). Nu börjar de redan tappa blommorna och det är nästan som att det snöar!

Här kommer en bild:


 


Tog även en bild på Abbe som blir 9 månader om några dagar. Så här ser han ut nu (han är ovanligt stor för att vara en Shetland Sheepdog):

 


I förrår på Valborgmässoafton blev det en spontan hundträff här ute på gräsmattan då 7 hundar med ägare (grannar till mig) kom ut samtidigt. Vi var ute ett bra tag, för ingen ville gå in (det vill man ju inte i det här vädret!)   

Ovido - Quiz & Flashcards