Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Kristina Johansson - 3 maj 2011 18:35

Har inte blivit så mycket bloggande på sistone. Händer inte så mycket just nu, mest en lång väntan. Väntan på pengar och på att få flytta. Planerar för uppstart av egna företaget. Har sökt starta eget-bidrag och nästa torsdag blir det rådgivningsmöte hos Personalstrategerna. Därefter följer om jag förstått det rätt en 4-veckors kurs i företagande. Kommer att köra igång med företaget efter sommaren. Har fått lära mig att tajmingen är viktig. Ingen idé att starta precis när semestrarna börjar och hela Sverige står still.


Sesam växer och frodas och mår bra. Han får gå ut då och då (i sele) eftersom jag tycker synd om honom att bara få vara inomhus. Tyvärr får han ofta vara i tvättstugan och pannrummet eftersom han konstant försöker ta sig upp till andra våningen om jag har honom i gillestugan. Ska bli såå skönt att flytta!


På söndag blir det etologi-kurs. Det är sista delen i min hundutbildning. Då ska vi vara utomhus med en flock hundar och studera och diskutera deras beteende. Ska bli kul! Hoppas på bra väder. Längtan efter hund blir bara större och större! Har besökt brukshundsklubben två gånger, tala om abstinensbesvär!   

Ovido - Quiz & Flashcards