Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Kristina Johansson - 7 augusti 2011 08:13

Nu är semestern över! Har spenderats i Värmland och nere i Kalmar-trakten plus hemma förstås.


När jag var nere i Kalmar ringde Emelie och beättade att hennes katthona Cornelia var i löp. Jag fick ringa kattvakten och ordna till det så att Emelie kunde komma med Cornelia trots att jag var borta. Det löste sig bra, men det visade sig att det inte fungerade med parningen - det var falskt alarm, Cornelia var inte alls i löp så hon fick åka hem igen!


Även Tina på Zuntis har hört av sig och meddelar att hon väntar och väntar på att Khitra ska komma i löp. Så det är bara att vänta och se om någon av damerna behagar att komma i löp snart! Och Sesam han väntar också ;) Men jag tycker i alla fall att han varit något lugnare de senaste dagarna. Men jag tycker faktiskt synd om honom! Så fort det finns möjlighet kommer han att få bli utekatt. Men då måste han först kastreras och jag måste flytta någon annanstans.


Nu håller jag på att planera lite för kommande företagsstart! Har möblerat om här hemma. Nu sover vi alla tre i sovrummet och jag håller på att skapa ett litet kontor i en del av vardagsrummet. Det blir riktigt bra! Har köpt ett gammalt skrivbord som jag håller på att måla. Sedan ska det sättas upp hyllor.


Barnen har nu varit hos sin pappa i två veckor och de har bara varit en enda dag hos mig under den tiden. Men i eftermiddag kommer de hit! Äntligen!   







Ovido - Quiz & Flashcards