Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Kristina Johansson - 20 mars 2011 18:13

Lovade ju lägga in bilder på dinosauarie-rekvisistan som vi hållit på med till Alexanders kalas. Själva kalaset hade vi igår och trots att det var stressigt innan och en del som jag missade / inte hann med, så tror jag att de små kalasgästerna var väldigt nöjda när de gick hem (de blev bara sju fast man av ljudvolymen att döma tror att de är dubbelt så många!).


Tårtan skulle jag fixa kvällen innan (den skulle se ut som en dinosaurie) samtidigt som jag lagade mat åt två kvällströtta barn! Med resultatet att den inte alls blev särskilt god. Men den såg ut som en dinosaurie i alla fall :) Har tyvärr ingen bild på tårtan.


Min dator behagade att hänga upp sig en liten stund innan kalaset började. Det innebar att jag när kalaset började inte alls visste hur jag skulle fixa det utlovade vulkanutbrottet (själva "receptet" för detta hade jag nämligen på datorn). Men det löste sig ändå till slut, jag fick fram det på annat sätt med hjälp av min kompis Linda som var så snäll att stanna kvar och hjälpa till plus att jag fick springa över till grannen och låna det som saknades!   


Här är en bild på vulkanen (som faktiskt fick ett litet utbrott!) och ett par av palmerna:

 

..och här är en bild på ett av dinosaurieäggen:

  "Rexarna" hade svart/guldiga ägg medan de andra dinosauriesorterna hade lite andra färger. Killarna fick leta upp ett ägg som tillhörde den dinosaurie de fått :)




Ovido - Quiz & Flashcards