Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Kristina Johansson - 9 mars 2011 21:38

Idag kom det snö igen. Usch då, ville jag inte alls ha! Ska ju bli vår nu!


Men innan det började snöa hann jag gå ut en kort stund med Sesam. Det var första gången han fick gå ut. Han tittade sig omkring med stora ögon! Jag gick till ett litet skogsområde och där satte vi oss. Han la sig ner en liten stund, sedan började han undersöka omgivningen lite grann. Såg inte rädd ut, snarare nyfiken. Sen sov han gott när han kom in!:)


Inga bilder denna gång tyvärr, det får bli nästa gång.

Av Kristina Johansson - 9 mars 2011 21:22

Håll i er, jag har till slut fått en lägenhet här i Landvetter!    

I och för sig har jag inte skrivit på något papper än men jag får väl utgå från att de håller vad de lovat.

Jag tackade först ja till en lägenhet i Mölnlycke, kort därefter dök det upp två lägenheter i Landvetter. Jag sökte båda dessa. Var tvungen att ge besked till Förbo om den i Mölnlycke men fick en dag till på mig för att hinna titta på de i Landvetter. Den första i Landvetter som jag tittade på tyckte jag inte var någonting som passade mig men den andra var jättefin! Meddelade då Förbo att jag helst ville ha den och när de kollade var jag den av de som sökt som hade högst poäng! Bingo!


Lägenheten är en tvåa så det blir till att tänka kvadratsmart! Tre personer,en katt och två kaniner ska få plats. Plus en massa grejer. Hmm..


Lägenheten har hall och förråd på nedre plan. Därifrån leder en trappa upp till övre plan. Där är själva boende-delen; kök, vardagsrum, sovrum och badrum. Det är en ljus och fin hörnlägenhet med en balkong i sydvästläge. Den har tyvärr ingen uteplats, men några inhägnade kvadratmeter framför ytterdörren hör till lägenheten.


Blir inte inflyttningsklar förrän 1 juni, det är det värsta det. Den väntan blir lång .... 

Ovido - Quiz & Flashcards