Alla inlägg under februari 2012

Av Kristina Johansson - 27 februari 2012 10:43

Idag är jag sjuk. Ont i öronen, ont i halsen och förkyld :( 
Nu sitter jag här med en kopp varm choklad. Ska bädda ner mig snart. Måste försöka kurera mig innan barnen kommer på onsdag.


Sesam har blivit så kelig och go efter kastreringen! Istället för att bara väcka mig på morgonen och hoppa ner igen kan han nu stanna hos mig och spinna och gosa :-) Han går inte längre runt och jamar för att komma ut till tjejerna! Men han skulle säkert uppskatta att få komma ut ändå. Det är bara det att det är så tätbefolkat här med en massa trädgårdar och uteplatser och jag gissar att det kan väcka irritation om han skulle ge sig in i andras trädgårdar. Fast å andra sidan är det andra här som släpper ut sina katter, så det gör kanske inte så stor skillnad med en till.


Har sökt ett deltidsjobb, men vet inte om jag får det. De ville helst att arbetstiden skulle förläggas till två dagar per vecka och jag vill inte jobba hela dagar på grund av Abbe. Får besked denna vecka. 

Av Kristina Johansson - 22 februari 2012 17:36

Idag har Sesam varit på Västra Djursjukhuset och blivit kastrerad. Nu går han omkring med krage på sig. När han kom hem var han vrålhungrig och högg in på maten direkt! Nu håller han just på att dricka vatten ur Abbes vattenskål med kragen på sig, vilket inte verkar så enkelt! Men han ser ut att vara väldigt nöjd med att vara hemma igen! :-)


Veterinären fick även kika på Abbes tänder och det var som jag trodde; det är två mjölktänder som måste dras ut   Så om två veckor är det Abbes tur att läggas in. Veterinären sa att jag kunde försöka med att köra lite dragkamp med honom med en trasa så kanske de lossnar av sig själv. Får väl hoppas på det, men verkar inte så troligt, just nu sitter de helt fast. Drar man inte ut dom kan det blir infektioner (vilket det redan börjat bli) plus att det kan bli bettfel (vilket det också redan hunnit börjat bli för han har tydligen lite överbett). Abbe tyckte i alla fall att det var lika roligt att gå till veterinären som allt annat här i livet och hälsade glatt! :-)



Abbe · Sesam
Av Kristina Johansson - 17 februari 2012 10:50

Bea hemma idag eftersom hon är förkyld och hostar och har nästan tappat rösten!

Men hon fick i alla fall hänga med på en liten promenad eftersom Abbe måste få komma ut.

Solen skiner och det är nästan lite vårkänsla ute! Jättehärligt! :-)





Av Kristina Johansson - 16 februari 2012 09:50

Nu har jag beställt tid för kastrering för Sesam. Nästa vecka blir det. Det ska bli skönt både får honom och för oss.


Chanel visar tecken på att hon troligen är dräktig :-) Hon har gått upp i vikt, äter mer och har fått rosa tuttar! Hoppas att alla tecken stämmer, det skulle vara så kul om Sesam i alla fall får en kull efter sig.

Nu orkar jag inte hålla honom fertil längre. Hoppas på att han blir lugnare och keligare efter kastreringen.

Av Kristina Johansson - 9 februari 2012 19:13

Här kommer även en liten filmsnutt på Abbe. Snabb hund och en inte lika snabb fotograf, men håll till godo ändå!



 

Av Kristina Johansson - 9 februari 2012 19:03

Sex månader och full av energi och bus!

Idag stal han halva min lunch! :( Nu är det träning på att inte stjäla mat från matbordet som gäller!


Ja, jag pratar förstås om min Sheltie-kille Abbe som nu blivit 6 månader. 

Lägger in lite bilder från promenaden i förmiddags (klicka på respektive bild för att få den större):


       

Ovido - Quiz & Flashcards